Įspūdžiai iš VGTU „Ateities inžinerija“ kūrybinių dirbtuvių

Įspūdžiai iš VGTU „Ateities inžinerija“ kūrybinių dirbtuvių

Dirbtuvėse  dalyvavo 14 gimnazijos mokinių (9 ir 12 klasių mokiniai). Buvo 4 užsiėmimai po 45 minutes.
Pirmo užsiėmimo metu aptarėme, kas yra robotika ir ką vadiname robotu.
Antro užsiėmimo metu dirbome virtualioje aplinkoje tinkercad.com. Mokiniai susipažino su programos galimybėmis ir bandė sujungti 1 LED lemputę su arduino plokšte. Tikslas, kad lemputė šviestų – buvo pasiektas.
Trečio užsiėmimo metu aptarėme,  kokį roboto prototipą galėtume pabandyti suprogramuoti virtualioje aplinkoje tinkercad.com. Mokiniai rinkosi iš šių variantų: robotas humanoidas, socialinis robotas, vaikštantis robotas, gamyklinis robotas, robotas kovotojas (kovoja prieš kitą robotą). Mokiniai išsirinko robotą kovotoją.
Ketvirto užsiėmimo metu pasidarėme lentoje roboto kovotojo algoritmą ir mokiniai su dėstytojo pagalba bandė programuoti roboto kodą.
Pritrūko laiko, pavyko padaryti dalelę roboto kodo. Likus keletui minučių iki užsiėmimo pabaigos, dėstytojas pristatė vieną iš savo robotų, kurį kūrė daugiau nei 5 metus, investavo į jį daugiau nei 1000 eurų, tačiau jis dar nebaigtas. Tai vaikštantis šešiakojis robotas.
Įdomu, koks robotas gims mūsų gimnazijoje?
 
Išmaniosios statybos Minecraft modulyje mokiniai žaidimo virtualią aplinką pritaikė edukacijai. Modulio vadovai pateikė mokiniams idėją – pastatyti virtualų svajonių miestą su miestui būdinga infrastruktūra, vandentiekiu ir kanalizacine sistema. Mokiniai virtualioje erdvėje pasistatė namukus ir įkūrė gyvenvietę, tačiau vienas dalyvis sukėlė „karą” ir po 15 min. pastatytoji gyvenvietė buvo sudeginta ir nugriauta. Įvedus susitarimus ir taisykles, visi ėmėsi miesto „atkūrimo” darbų ir sistemų diegimo. Mokiniai susiskirstė į 7 komandas po 2-3 ir ėmėsi darbo. Įvertinus esamą „geografinę” padėtį ir radus vandens šaltinį, viena grupė ėmėsi kurti vandentiekio iki gyventojų įrengimo (siurblinės, vamzdžiai), kiti valė griuvėsius, ir tiesė kelius, kita grupė ėmėsi gatvių elektros instaliacijų ir apšvietimo problemų, kiti – nuotekų iš gyventojų surinkimo ir valymo darbų (įrengė mechaninį, biologinį ir cheminį vandens valymą su avariniais rezervuarais), kiti kūrė ir organizavo panaudoto dumblo-trąšų išvežimą į laukus ūkininkams, kiti – ėmėsi procesų valdymo (įjungimas-išjungimas)…
Per keturias pamokas mes pastatėme, sugriovėme ir vėl naujai pastatėme miestą. Susidūrėme su daug iššūkių. Mokiniai suprato ką reiškia užsakovas, vykdytojas, subrangovas, klientas, darbų atlikimo terminai. Darbo apimtis yra trijų dienų darbo ir ji buvo padaryta per 4 valandas.  Po dirbtuvių procesui ėmėsi vadovauti patys mokiniai. Dabar tas miestas labai išaugo ir išgražėjo, jo gyventojams kasdien darosi vis patogiau gyventi. Šio modulio sėkmė yra ta, kad mes pamatėme realius veiksmus, ką reiškia dirbti iš tiesų komandoje, dabar  geriau suprantame  suaugusiųjų gyvenimą ir jų problemas. Žaidimas nėra vardan žaidimo, dabar žaidimas tarnauja mokymuisi.

no images were found