DEC.LT

Apie projektą

Design. Engineer. Construct! Lithuania (DEC LT)

KTU Statybos ir architektūros fakultetas, kartu su partneriais organizuoja projektu grįsto mokymosi programą Design. Engineer. Construct! Lithuania. Ji vykdoma kartu su partneriais iš Didžiosios Britanijos “Class of your own”. 2019-2020 mokslo metais 3 mokyklų (KTU inžinerijos licėjaus, Vilniaus Žemynos bei Panevėžio J. Balčikonio gimnazijų)  komandos kūrė Dežimso Bondo viešbutį. 2020-2021 m. m. dalyviai kurs Muzikos namus Kaune (koncertų salę su įrašų studija). Šiemet prie projekto jungiasi ir Kauno Saulės gimnazija.

Projekto metu dalyviai dirba komandomis po 5 (+-1) moksleivius. Visus metus trunkančio projekto metu jei turi atlikti gautos užduoties analize, išsiaiškinti kliento poreikius, esamą rinką, pastato vietą. Sugalvoti savo projekto idėją, logotipą, pateikti aprašymą. Vėliau suplanuoti erdves, stilių, parengti 3D brėžinius bei vizualizacijas. Viso projekto metu vyksta susitikimai su įvairiais ekspertais, tarpinės peržiūros, ekskursijos. Dalyvius konsultuoja Kauno technologijos universiteto dėstytojai bei studentai.

Projekto partneriai: „Class of your own“, „Bentley Systems“, KTU Išmaniųjų miestų ir infrastruktūros centras, LRT OPUS

Projekto koordinatoriai: Viktoras Jasaitis, Laura Jankauskaitė-Jurevičienė, Ignacio Villalon Fornes

Užduotis 2021-2022

Užduotis – Edukacijos centras Kaune, skirtas klimato kaitos ir ekologijos problemoms

Vieta – Kauno centre, kitoje Neries pusėje nei Kauno pilis

Dalyvauja:

  • KTU Inžinerijos licėjus
  • Vilniaus Žemynos gimnazija
  • Panevėžio J. Balčikonio gimnazija
  • Kauno Saulės gimnazija
  • Klaipėdos Ąžuolyno gimnazija
  • Šiaulių J. Janonio gimnazija

Šiais metais dalyviai analizuos kokios yra svarbiausios ekologinės problemos pasaulyje ir Lietuvoje. Įvertinus šią informaciją komandos turės pasirinkti savo sritį, kurią atskleis projekte. Vėliau jiems teks apsibrėžti savo viziją, sugalvoti pavadinimą, logotipą. Kitame etape, dalyviai rengs pastato architektūrinę koncepciją, braižys pastato ir teritorijos planus. Galiausiai dalyviai turės paruošti 3D pastato modelį bei aprašyti kaip spręs įvairius inžinerinius klausimus, nuo pastato konstrukcijų, medžiagų parinkimo iki šildymui ir vėdinimui naudojamų technologijų. Atsakymų, šiems ir kitiems dalyviams kylantiems klausimams,  ieškoti padės įvairių sričių profesionalai – ekspertai bei studentai“, ­– sakė ji.

„Design. Engineer. Construct! Lithuania“ projektas organizuojamas jau trečius metus, kartu su partneriais iš Didžiosios Britanijos – „Class of Your Own“. 2020-2021 metais komandos kūrė Muzikos namus Kaune, pirmais metais projektas startavo su Džeimso Bondo viešbučio Londone užduotimi.

Žaneta Stasiškienė KTU
Žaneta Stasiškienė

Atidarymo renginyje apie pasaulio problemas ir kaip jos susijusios su miestais, dalyviams papasakojo KTU Aplinkos inžinerijos instituto direktorė Žaneta Stasiškienė. Pasak mokslininkės, labai svarbu, kad miestai ir visi projektai būtų kuriami darniai ir susikalbant tarp įvairių grupių ir jų skirtingų poreikių, o pats centras turėtų būti pavyzdys, kaip turėtų veikti aplinkai draugiški pastatai.

Apie gyventojų požiūrį į klimato kaitos problemas, skirtingas grupes bei kokią informaciją jiems reikėtų pateikti pasakojo KTU profesorė, sociologė Audronė Telešienė.

Pasak jos apie 20 proc. lietuvių nėra susirūpinę klimato kaitos problemomis. Tiems, kuriems rūpi šios problemos, mažuma jų padarinius sieja su savo artima aplinka. Pasak mokslininkės, tai natūralu, nes ši tema dažniausiai pateikiamos su naujienomis iš viso pasaulio, bet retai kada susiejama su Lietuvos aktualijomis. Ji kvietė dalyvius pasirūpinti, kad jų kuriamame centre būtų apgalvota, kaip galimus klimato kaitos padarinius pateikti taip, kad jie būtų aktualūs kiekvienam.

1 Susitikimas

Dvi Žemynos gimnazijos mokinių komandos „Saulės agenda“  ir „Eco4Roots“ dalyvauja KTU ir Bentley (Advancing Infrastructure) projekte DEC LT  (Design Engineer Construct LITHUANIA).

Projekto vizija: suprojektuoti švietimo centrą Kaune, kuriame būtų vykdomos įvairios veiklos skirtos klimato kaitos ir ekologijos problemoms spręsti.

Lapkričio 19 dieną vyko pirmas nuotolinis susitikimas su projekto organizatoriais. Kiekviena komandos pristatė ir pateikė:

  • Logotipą;
    • Projekto idėją;
    • Projekto viziją;
    • Pastato ir aplinkos darnumo idėjas;
    • Planuojamas patalpas;
    • Atliktą aplinkos analizę;
    • Pirminius teritorijos ir pastato planus.

Projekto organizatoriai, išklausę komandų pristatymus, juos apibendrino, nurodė stipriąsias puses ir taisytinus aspektus. Pateikė tolimesnį veiksmų planą.

Savo patirtimi ir patarimais su dalyviais pasidalino ir architektas Gintautas Natkevičius, kuris šiuo metu darbuojasi prie Kaune statomos „Mokslo salos“ centro. Jis kvietė dalyvius nuo pat pradžios įsivaizduoti kaip patys patekę į tokį pastatą elgtųsi, kokių patalpų jiems reikėtų ir ką tikėtųsi rasti.

Be kviestinių svečių pranešimų, atidarymo renginyje dalyviai galėjo susipažinti su pernai metų Muzikos namų užduotį atlikusios ir daugiausia įvertinimų skirtingose srityse gavusios komandos pristatymu bei paanalizuoti visų komandų sprendinius.

 

Projekto finalinis renginys

 

Gegužės 13 d. dvi mūsų gimnazijos komandos vyko į Kauno technologijų universiteto Architektūros ir statybos fakultetą, kuriame vyko tarptautinio projekto DEC.LT III-jo sezono baigiamasis renginys. Kartu su žemyniečiais šiais metais projekte dalyvavo 8 komandos iš Kauno technologijų universiteto inžinerijos licėjaus, Panevėžio J.Balčikonio gimnazijos, Kauno „Saulės“ gimnazijos, Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos ir  Šiaulių J.Janonio gimnazijos. Visus mokslo metus mokiniai projektavo gamtosaugos edukacijos centrą, kuris būtų pastatytas Kaune, tiesiai prieš istorinę Kauno pilį. Mūsų gimnazistai, vadovaujami mokytojų R.Stumbrienės ir T.Jurgučio, gilinosi ne tik į pastato konstrukcijas ir aplinką, kuris turi darniai įsilieti į miesto infrastruktūrą, bet ir ieškojo architektūrinių pastato sprendimų, projektavo inžinerinius mazgus (šildymas, vėdinimas, apšvietimas, vandentiekis, vandenvala ir kt.), įvairios paskirties patalpas, baldus  ir pan. Vienas pagrindinių iššūkių kuriant edukacinį centrą, tai ekologiškumas. Mokiniai kurdami edukacinį centrą naudojo įvairias programas: OpenBuildings, SketchUp, Makerbot3D.

Baigiamojo renginio metu visos komandos dalyvavo projekto architektų mugėje: pristatė savo suprojektuotus edukacinius centrus,  sukurtą projekto video, komentavo savo architektūrinio pasiūlymo plakatą, atsakė į gausybę ekspertų –  KTU dėstytojų, statybos įmonių atstovų, kitų komandų narių klausimus.  Visos jaunųjų architektų komandos pretendavo į 8 projekto nominacijas. Nenustebome, jau daugelyje nominacijų pretendentais buvo minimos komandos, kurių mokyklose vykdomas sustiprintas inžinerinis ugdymas. Tačiau buvo be galo smagu, kad abi mūsų komandos: „Eco4Roots“ mokiniai – Vytenis Burškys, Eglė Jasiulionytė, Nojus Sadauskas, Laurynas Urbanavičius ir „Viridis“, mokiniai – Victoria Bratcher Faith, Edvard Kunej, Audrė Narščiūtė ir Elvinas Zaleckas kompetentingai, išradingai, kūrybiškai, tiesiog puikiai!!!! pristatė savo projektus. Klausydami jų pokalbių su mugės svečiais – architektūros ir statybos srities specialistais nuoširdžiai didžiavomės jais. Tikimės, kad artimiausiu metu savo konceptualius edukacinio centro projektus komandos pristatys visai mūsų bendruomenei.  

Didžiuojamės komanda „Viridis“ ir jos vadovu mokytoju T.Jurgučiu, kurie laimėjo nominaciją kategorijoje „Geriausias konstrukcinis inžinerinis sprendimas„. Jeigu jie tik panorėtų, galėtų dalyvauti KTU iššūkyje ir laimėtų kelionę į Londoną. Tereiktų tik 10 dienų padirbėti prie naujo projekto. Įdomu, ar norės?

Užduotis 2022-2023

Ketvirtus metus iš eilės KTU Statybos ir architektūros fakultetas, kartu su partneriais organizuoja projektu grįsto mokymosi programą Design. Engineer. Construct! Lithuania. Ji vykdoma kartu su partneriais iš Didžiosios Britanijos „Classofyourown“.

Projekte siekiama, kad moksleiviai (9-12 kl.) įgytų ne tik architektūros, statybos inžinerijos žinių, bet išmoktų dirbti komandose, planuoti laiką, skirstytis atsakomybes ir gebėtų pristatyti savo idėjas viešai.

Visus mokslo metus trunkančio projekto metu dalyviai komandose turės suprojektuoti SOS miestelį. Taip išmoks įvairių įgūdžių:

Idėjos ir vizijos generavimo;
Logotipo ir stiliaus sukūrimo;
Projekto vietos ir aplinkos analizės;
Architektūrinio koncepcijos parengimo;
3D brėžinio sukūrimo;
Inžinerinių ir konstrukcinių sprendimų pateikimo;
Viešo projekto pristatymo.

Projekto metu dalyviai susipažins ne tik su architektūros bei inžinerijos mokslo pagrindais, bet ir įgis darbo grupėje, viešojo kalbėjimo, duomenų sisteminimo ir kompiuterinio raštingumo kompetencijų.

Šiemet projekte dalyvaus dvi Žemynos gimnazijos komandos. Linkime sėkmės.