Šiandien Žemynos gimnazijoje viešėjo Žaklina Aišparienė, pristačiusi temą „Nematomi ženklai: mados istorijos ir kodai, kurie formuoja mūsų kasdienybę“. Mokiniai turėjo puikią galimybę ne tik pasitikrinti savo žinias, bet ir sužinoti naujų faktų, atlikdami mados paslapčių testą.
Vienas iš klausimų skambėjo taip:
„Kurio prekės ženklo logotipas sukurtas už 35 dolerius?“
A. Chanel
B. Nike
C. Prada
D. Balenciaga
Ir čia mus tikrai nustebino rezultatai – teste aktyviausi buvo vyrukai, tačiau merginos taip pat neatsiliko!
Lektorė kalbėjo apie greitąją madą, masinę drabužių gamybą ir apie tai, kaip gimsta pati mada. Iš kur mes sužinome, kas šiuo metu „ant bangos“? Kaip socialiniai tinklai formuoja mūsų pasirinkimus ir visuomenės įvaizdį?
Buvo pabrėžta, kad mada dažnai gimsta iš problemos, o šiandienos hitiniai drabužiai – tai buvusi darbo klasės apranga, kurios reikšmė laikui bėgant kinta. Žaklina paaiškino, kaip mados namai kuria kodus, troškimo jausmą, ir kalbėjo apie mados psichologiją: kodėl mums reikia tam tikrų daiktų, įvaizdžių ir estetikos.
Ji pristatė 4 universalius psichologinius mechanizmus, lemiančius mūsų pasirinkimus:
- Priklausomybė
- Statusas
- Komfortas
- Norima savęs versija
Buvo aptarta ir ateities mados kryptis – tvarumas. Žaklina pristatė platformą Fashioneer, jungiančią nuomą, perpardavimą ir bendruomeniškumą.
Didžioji žinutė, su kuria paliko mokinius:
„Ateities mada – mažiau daiktų, daugiau prasmės.“
Ir dar vienas įkvepiantis teiginys:
„Statusas = stilius + sąmoningumas, o ne kaina.“
