Sveikiname puikiai pasirodžiusias gimnazistes menų dailės egzamine

2022-05-05 dieną Vilniaus Židinio suaugusiųjų gimnazijoje vyko menų dailės egzaminas. Mūsų Vilniaus Žemynos gimnazistės pristatė savo BRANDŽIUS kūrybinius darbus. Žaviuosi darbais ir jų branda bei noriu pasidalinti su JUMIS jų pasiekimais. Merginos jaudinosi, bet visos puikiai pasirodė, įvertinimai 10- tukai. Komisija kiekvieną gimnazistę pagyrė už puikiai atliktus kūrybinius darbus ir aprašus.  SVEIKINIMAI.

IVA kl. GABRIELĖ pristatė grafikos darbų ciklą  „Pamišusi draugystė“, sausa adata. Mintis iš Gabrielės pristatomo kūrybinio aprašo ,,Mokykla kiekvieno žmogaus gyvenime palieka tam tikrus vienokius ar kitokius prisiminimus, patirtis . Mokykloje praleidžiame didžiąją savo dienos dalį, todėl bendraklasiai ir mokytojai mums tampa neatskiriama vaikystės ir paauglystės dalis. Jau baigiant mokyklą, mokiniams sunkiausia atsisveikinti su klasiokais arba draugais iš paralelinių klasių. Tokie žmonės svarbūs, nes daug metų palaikė ir buvo šalia. Man tokios tapo mano draugės, kurias aš pažįstu kiek anksčiau nei pradėjau eiti į mokyklą. Pažįstu jas nuo darželio laikų. Vėliau tapome klasiokėmis ir jos mane lydi iki pat dvyliktos klasės. Liūdniausia, jog po mokyklos mūsų keliai kaip ir daugelio kitų žmonių  gali išsiskirti, todėl šis egzaminas man davė galimybę joms palikti prisiminimą apie mane, kaip dovaną už šiuos sunkius, bet nuostabius metus. Mano darbas ne tik primins mūsų draugystę, bet ir savo jaunystę, savo būdo savybes po daug metų. Savo darbuose pritaikiau dabar populiarią Tik Tok programėlę, suradau būdą, kaip pavaizduoti kiekvienos draugės ir savo charakterį bei savijautą būtent mūsų draugystės metais“.

IVB kl. MEDEINA pristatė  ,,Dvi apraiškos” skaitmeninis piešinys/ plakatas.

Norėjau palyginti ir atvaizduoti sąryšį tarp dviejų skirtingų meno sričių – tradicinio meno ir skaitmeninio. Pabrėžiamas kontrastas tarp kūrinio viršaus ir apačios. Kiekviena pusė atvaizduoja tam tikrai meno sričiai būdingus bruožus, kaip meno epochas, skirtingą stilistiką. Vaizduojama erdvė – neapčiuopiama, fiziškai neegzistuojanti. Jos prasmė – metafiziškai perteikti dviejų meno sričių sąryšį, jų poveikį vienas kitam. Ir beabejos poveikis žiūrovui, kuris patraukia akį ir priverčia paanalizuoti kokius XX amžiaus menininkų interpretuotus kurinius gali įžvelgti šiame darbe.

IVC kl. PAULINA GABRIELĖ pristatė grafikos triptiką  ,,Literatūrinių veikėjų konfliktų interpretacija per repo kovas“. Technika: grafika, raižymas ant linoliaumo.

Savo darbe Paulina kalba apie, ,,Konflikto tema visada buvo aktuali ne tik literatūros pasaulyje, bet ir realybėje bei mene, tai tarsi ,,penas“ kuris duoda stimulą kurti ir plėtoti temą giliau. Juk nuo seniausių laikų vyko mūšiai, karai bei politinės tarpvalstybinės varžybos dėl nesutarimų, priešingų pasaulėžiūrų. Be abejo, dėl konfliktų gali kilti skaudžių ir grėsmę keliančių pasekmių, bet ir tuo pačiu jie gali būti tokie smulkmeniški ir beprasmiški mūsų gyvenimuose. Tačiau nepaisant konfliktų neigiamos pusės, vienas iš pagrindinių dalykų kodėl jie gali patraukti auditorijos dėmesį yra tai, kaip žmonės elgiasi ir ko imasi atsiradus jų emocijų bei vidinės būsenos dirgikliams. Kasdienybėje dažniausiai konfliktai išsprendžiami pokalbiais, diskusijomis, riaušėmis, muštinėmis, o rimtesniais atvejais – teismo sesijomis. Vis dažniau atsiranda drąsių savo vertybių gynėjų, kurie pasiryžta priblokšti priešininką savo retoriniais įgūdžiais. Šie įgūdžiai gali išsivystyti į repo kovas, o tai yra vienas iš įdomesnių, ir tuo pačiu grubesnių konflikto sprendimų būdų žodine prasme, tačiau gali patenkinti tiek pacifistus, tiek muštynių mėgėjus tuo pačiu metu“.

,,Todėl šiandien kylant įvairiems nesklandumams politikoje bei visuomenėje kaip problemos sprendimo būdą norėčiau pasiūlyti repo kovas.  Savo dailės brandos darbui repo kovoms iliustruoti rinkausi literatūrinius kūrinius, kurie geriausiai atskleidžia nesantaiką tarp herojaus ir priešininko, ir taip pat simbolizuoja pagrindinio herojaus vidines problemas, nerimą ir kančias. Iliustracijoms išrinkau šiuos literatūrinius kūrinius: Johano fon Gėtės tragediją ,,Faustas“, Viljamo Šekspyro tragediją ,,Hamletas“, Vinco Krėvės dramą ,,Skirgaila“ (pavyzdžiui, Mefistofelis reprezentuoja žmogiškąsias nuodėmes, Ona reprezentuoja vienatvę, meilės troškimą, o Klaudijus – korupciją, kerštą, neįveikiamą pareigą). Savo sumanymui įgyvendinti ir jį iliustruoti grafiškai pasirinkau lino raižinio techniką“.   

                                            Darbų vadovė: Sigita Kaminskienė

[ngg src=”galleries” ids=”424″ display=”basic_thumbnail”]

Kiti įrašai

Naujausi įrašai