„Filologinės dėlionės“ – stipresnės už pandemiją

„Filologinės dėlionės“ – stipresnės už pandemiją

Kovo mėnesį, kaip ir kasmet, Žemynos gimnazijoje subruzdo kalbos mylėtojai ir literatūros skaitytojai. Reikėjo tobulinti ir paruošti pristatyti visus metus brandintą darbą – atėjo „Filologinių dėlionių“ metas. Tokiais keistais laikais, kai pandemija suvijo mus į namus ir savotiškai atskyrė nuo pasaulio, mūsų gimnazijos konferencija, nors ir vykusi nuotoliniu būdu, atrodo kaip gaivus oro gurkšnis, primenantis įprastus mokyklinius pavasarius.

Renginys prasidėjo kiek netikėtu rašytojų Vlado Braziūno ir Anetos  Anros bei fotografės ir poetės Neringos Rekašiūtės  sveikinimu. Kitas netikėtumas – antrokų performansas, jungiantis antiką ir šiandienos pasaulį.

Tradiciškai konferencijoje skaitomi pranešimai, kuriuose analizuojamos kalbos problemos, diskutuojama aktualiais literatūros klausimais, dalinamasi įžvalgomis apie naujausius pasaulio literatūros kūrinius. Šiemet savo pranešimais pasidalinti panoro 18 dalyvių iš Vilniaus ir kitų respublikos miestų. Temos pačios įvairiausios:  nuo moters dramos analizės (Kotryna Vilutytė, Žemynos gimnazija) iki mitų interpretacijos O. Pamuk kūryboje (Deina Venckūnaitė, S. Daukanto gimnazija). Šiais metais gimnazistai atsigręžė į tautosaką (Patricija Šmigelskaitė ir Aušrinė Subačiūtė, Žirmūnų gimnazija), domėjosi partizanų kūryba ( Ieva Nedzinskaitė ir Raminta Dimšaitė, Alytaus A. Ramanausko – Vanago gimnazija), atidžiai tyrinėjo literatūrinius dienoraščius (Laura Cecervovaitė, Žemynos gimnazija). Populiarios ir tradicinės temos, tarsi liudijančios klasikos gyvybingumą ir plačias interpretavimo galimybes: gimnazistai nagrinėjo žodžio ir knygos temą literatūroje (Augustė Kavaliauskaitė, Gabrielė Plesevičiūtė, Gabrielė Plumpaitė, Žemynos gimnazija), gilinosi į J. Biliūno kūrybą (Jaunius Adomonis, Žemynos gimnazija), svarstė, kaip kūriniuose atskleidžiama jauno žmogaus psichologija (Mykolas Motiejūnas, Žemynos gimnazija). Daug dėmesio susilaukė originalus pranešimas apie distopinę visuomenę (Austėja Kozmenaitė, Žemynos gimnazija) , taip pat kalbos darbas „Kaip tinkamai pavadinti dvasininką?“ (Katažyna Motuz, V. Sirokomlės gimnazija).

Atrodo, konstruktyvus mokytojų ir mokinių bendradarbiavimas vyksta, gimsta gražūs darbai, tobulinamos kompetencijos. Argi tai ne įrodymas, kad mes stipresni už pandemiją?

Filologines dėlionės