Šiandien Vilniaus miesto savivaldybė ir Tarptautinio švietimo grupė iš Cambridge University Press & Assessment (Cambridge International Education) pasirašė ketinimų protokolą (angl. Memorandum of Understanding). Pagal jį įtvirtinamas abiejų pusių bendradarbiavimas, siekiant stiprinti kokybiško tarptautinio švietimo plėtrą Vilniuje. Nuo 2024 m. penkiose sostinės savivaldybės mokyklose – „Spindulio“ progimnazijoje, Pavilnio progimnazijoje, Balsių progimnazijoje, Šolomo Aleichemo ORT gimnazijoje ir darželyje, Žemynos gimnazijoje – jau diegiamos Cambridge programos. Paprastai įvairios tarptautinės švietimo programos buvo siejamos tik su privačiomis mokyklomis.
„Cambridge yra didžiausias tarptautinis švietimo tinklas, pagal kurio programas kasmet mokosi apie 2 milijonus moksleivių visame pasaulyje. Vilnius yra išskirtinis miestas šiame tinkle, nes siekia koordinuotai gerinti savivaldybės mokyklų ugdymo kokybę. Šio protokolo pasirašymas yra didelė šventė visai šaliai, padedant tvirtą pagrindą tarptautinio lygio švietimo plėtrai ne tik privačiose, bet ir valstybinėse mokyklose“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Tarptautinio švietimo Cambridge programas sudaro daugiau nei 70 mokomųjų dalykų IGSCE lygmenyje ir 50 dalykų AS ir A lygmenyse, iš kurių mokyklos renkasi, ką dėstyti. Nuo skirtingų kalbų, matematikos ir gamtos mokslų iki įvairių menų, aplinkos vadybos ir globalios perspektyvos pamokų. Priklausomai nuo pasirinkto programos lygmens, moksleiviai mokosi 3-4 arba 6-9 dalykus. Ši programa orientuota į akademinį gylį ir ankstyvą specializaciją, naudojantis sukurtomis ir išsamiais tyrimais pagrįstomis metodikomis. Cambridge programa vykdoma 160 valstybių, daugiau nei 10 tūkstančių mokyklų.
Ketinimų protokolo pasirašyme Vilniuje dalyvavo Cambridge International Education vyresniosios vadovės. Europos regiono direktorė Imogen Poole renginio metu teigė, kad Vilnius parodo, ką reiškia kokybę ir įtrauktį laikyti švietimo pagrindu.
„Mus įkvepia šio miesto įsipareigojimas užtikrinti, kad kiekvienas vaikas turėtų galimybę įgyti pasaulinio lygio išsilavinimą kuo arčiau namų. Šalyje, kurioje žinios taip stipriai vertinamos, ši partnerystė yra puikus pavyzdys, kaip vietos vizija ir tarptautinė patirtis gali padėti moksleiviams klestėti kintančiame pasaulyje“, – džiaugėsi I. Poole.
Iki 2024 m. Cambridge programos Vilniuje buvo vykdomos tik privačiose mokyklose. Pasak Vilniaus vicemerės Donaldos Meiželytės, sprendimas diegti programas savivaldybės mokyklose kilo iš pačių ugdymo įstaigų bendruomenių, suprantant tiek iššūkius, tiek pridėtines vertes.
„Mokiniams – tai naujutėliai Cambridge vadovėliai, daugiau galimybių mokytis anglų kalbos bei per ugdymo programos temas ne paviršiumi raibuliuoti, o eiti į gylį. Mokytojai, įgyvendindami programą, turi galimybę tobulinti savo profesinius bei anglų kalbos įgūdžius, dalyvauti tarptautiniuose mokymuose, įgyvendinti inovatyvias ugdymo metodikas ir dirbti su modernia, nuolat atnaujinama programa. Be to, norint tapti akredituotais programos vykdytojais, reikėjo atnaujinti mokyklų laboratorijas ir bibliotekas, kad jos atitiktų reikiamus kokybės standartus“, – pasakoja D. Meiželytė.
Cambridge programą vykdančios Vilniaus „Spindulio“ progimnazijos direktorė Vilija Mozūrienė sako, kad tokios tarptautinės mokymo programos kaip Cambridge susiejimas su nacionalinėmis programomis buvo ir yra didelis pokytis mokyklų gyvenime, tai iššūkis mokytojams, mokiniams, tėvams. Ši programa grįsta pasitikėjimu, giluminiu mokymusi ir mąstymu, stipriu bendradarbiavimu tarp mokytojo ir mokinio. Cambridge programose skatinamas vaikų smalsumas, ugdomos tyrinėtojo, atradėjo savybės, atsakomybė ir savarankiškumas.
„Mokyklų, diegiančių tarptautinę programą, siekį galima įvardinti ir mūsų mokyklos credo: „Laiptelis aukščiau pasiekiamas kiekvienam“. Džiaugiamės, kad idėja, kurią pasiūlė Vilniaus miesto savivaldybė, turėti Cambridge programas vykdančias mokyklas, įgauna pagreitį. Skiriamas finansavimas vadovėliams, mokytojų, vadovų kvalifikacijai kelti. Vykdoma sklaida, užmegztas dalykinis bendradarbiavimas tarp Vilniaus ir Cambridge International Education organizacijos. Ketinimų protokolo pasirašymas yra šio bendradarbiavimo teisinis pagrindas, užtikrinantis pasiryžimą tęsti ir stiprinti tarptautinį švietimą Vilniuje“, – sako V. Mozūrienė.
Švietimo kokybės gerinimas yra vienas svarbiausių Vilniaus miesto prioritetų. Tam įgyvendinti švietimui skiriama ir daugiau nei pusė miesto biudžeto lėšų. Šio ketinimų protokolo pasirašymas atveria kelią toliau sėkmingai įtvirtinti Cambridge programas kaip svarbią sostinės moksleivių ugdymo dalį. Tokiu būdu stiprinama jungtis tarp tradicinio ugdymo metodų ir pasaulinės švietimo kokybės.
🎹 veiksmas;
🤓 koncentracija į užduotį;
🗣️ bendradarbiavimas;
📄 laikas ir tikslas;
⚜️netikėti sprendimai.
https://www.facebook.com/100045855321716/videos/pcb.1450559843149179/1332950151268888
„Tegul (ne) sprendžia kiti“, todėl Žemynos gimnazijos komanda, kartu su geografijos ir pilietiškumo mokytoju S. Jaruševičiumi sudalyvavo Pilietiškumo festivalyje, kurį organizavo Vilniaus jaunimo politikos centras. Renginio metu mokiniai dalyvavo paskaitose ir kūrybinėse dirbtuvėse apie žmogaus teises, skaitmeninį raštingumą, Lietuvos saugumą bei darniuosius miestus, kurias vedė savo srities profesionalai. Svarbi renginio dalis buvo ir savanorystės mugė, kurioje dalyvavo įvairios organizacijos. Mokiniai smalsiai įsitraukė į smagias veiklas bei domėjosi savanorystės galimybėmis organizacijose. Tokie renginiai ugdo mokinių pilietiškumo, kūrybiškumo bei kitas kompetencijas bei suteikia reikalingų žinių gyvenimui. Todėl skatinsime įsitraukti ir daugiau mokinių bei tikimės sulaukti Vilniaus jaunimo politikos centro narių mūsų gimnazijoje !
Spalio 15-17 dienomis 5 Vilniaus miesto mokyklų, akredituotų įgyvendinti tarptautines Cambridge programas, atstovai dalyvavo mokymuose "Creating a Culture of Coaching and Mentoring for School Improvement".
Mokymų tikslas – stiprinti mokytojų gebėjimus diegiant mentoriavimo ir koučingo modelius – buvo ne tik aiškiai išgrynintas, bet ir praktiškai įgyvendintas per visas 8 sesijas.
Lektorius Mark Bayley nuo pat pirmos akimirkos sukūrė pasitikėjimu grįstą atmosferą. Jo profesionalumas, atvirumas ir nuoširdus domėjimasis mūsų patirtimis skatino aktyvų įsitraukimą ir tikrą dialogą. M. Bayley dosniai dalijosi savo žiniomis bei asmenine patirtimi, nuolat skatino reflektuoti, kėlė klausimus ir įkvėpė pažvelgti į mentoriavimą kaip į gyvą, nuolat besivystantį procesą. Jo energija ir gebėjimas išnaudoti auditorijos potencialą tiesiog „taškėsi“ į visas puses – tai sukūrė gyvą, įtraukiantį ir įkvepiantį mokymąsi pagal principą "čia ir dabar".
Abi mokymų dienos buvo preciziškai suplanuotos – nuo turinio logikos iki laiko valdymo. Kiekviena užduotis turėjo aiškų tikslą, o teorinė ir praktinė dalys darniai papildė viena kitą. Buvo akivaizdu, kad organizatoriai ir lektorius atsakingai pasiruošė: kiekviena detalė buvo apgalvota, o visa mokymų dinamika – puikiai subalansuota.
Džiugu, kad mokymus stebėjo ir profesinio tobulinimo kursų koordinatoriai (abi dienas!!!) – tai suteikė papildomo svorio visam procesui ir rodė tikrą susidomėjimą turinio kokybe bei poveikiu. Veiklų stebėjimas ten yra visiškai normalus procesas. Tą turi priimti visa organizacija, nekuriant savo interpretacijų, kad nepasitikima ir pan.
Mokymai paliko ne tik daug vertingų įžvalgų, bet ir vidinį įkvėpimą toliau augti kaip Cambridge akredituotos mokyklos atstovui (direktoriui, pavaduotojui, koordinatoriui ir mokytojui). Tai buvo profesionali, įkvepianti ir nuoširdžiai žmogiška patirtis.
Įsitraukimas į tokias akcijas rodo, kad žaliąją sostinės viziją palaiko ir jaunoji karta, kuri aktyviai dalyvauja kuriant švaresnę ir sveikesnę aplinką visiems. Svarbu kurti tvaresnį ir žalesnį miestą; o visa tai dar turi ir "šalutinį poveikį": mokiniai mokosi bendradarbiauti, padėti vieni kitiems ir patiria bendrystės jausmą.
Nuo gegužės 9 dienos Cambridge klasės mokiniams prasideda metiniai biologijos, chemijos, geografijos ir fizikos testavimai.
Tikslas: padėti palaipsniui mokiniams "susidraugauti" su etapiniu užduočių atlikimu, laiko vadyba ir įsivertinimo kompetencija. Visiems linkime sėkmės, nes ir ją prisijaukinti reikia laiko!
Pasiruošimas akreditacijai ir pačios akreditacijos procedūra gauti leidimą dirbti pagal tarptautinę Kembridžo programą vyko prieš metus.
Ambicingai su administracijos palaikymu ir mokytojų bendruomenės pritarimu 2024 metų rugsėjį pradėjome realizuoti biologijos, chemijos, fizikos ir geografijos Kembridžo programas.
Šiandien 'užaugome' spręsti naujus klausimus: bendradarbiavimo su Vilniaus miesto savivaldybe ir Kembridžo universiteto atstovais įtvirtinimas; mokyklų tinklo plėtros galimybės ir kvalifikacijos tobulinimo mokytojams tęstinumas. Svarbus ir ateities perspektyvų išgryninimas mokiniams, baigusiems Kembridžo programas.
Dirbame!
Nuotraukos iš vizito Kembridže su Vilniaus miesto vicemeru V. Mitalu.