Gimnazistai priėmė iššūkį – mokosi dviejose mokyklose

Gimnazistai priėmė iššūkį – mokosi dviejose mokyklose

Gimnazijos vienas iš strateginių uždavinių – ugdyti brandžią, atvirą idėjoms, iššūkiams asmenybę. Džiaugiamės, kad mokiniai drąsiai ryžtasi tyrinėti, atskleisti savo polinkius ir gabumus, kad jie mąsto šiuolaikiškai – įsiterpti į konkurencingą visuomenę nėra lengva, todėl dar gimnazijos suole ieškoti būdų, kaip sausikurti sėkmingą savo gyvenimo kelią. Gimnazijos bendruomenė visada siekia keistis, atvira naujovėms.

Džiaugiamės mūsų trečių  klasių gimnazistų pasirinkimu mokytis dviejose mokyklose. Jų sėkme didžiuojamės ir skatiname kitus gimnazistus sekti jų pavyzdžiu.

 Gerą žinią, kad  mokiniams atsiranda  galimybė mokytis kitaip, sužinojome iš ŠMSM pranešimo spaudai bei ministro pavaduotojo Arūno Plikšnio interviu. Gimnazijoje paskleidėme II klasių mokiniams šią žinią ir ėmėme domėtis, kokia nauda iš to mokiniams.

Susisiekėme su aplink gimnaziją esančiomis profesinėmis mokyklomis. Į mūsų kvietimą kalbėtis atsiliepė Vilniaus statybininkų rengimo centro direktorė Daina Kiršanskienė su komanda. Jie išsamiai pristatė šį projektą, išsiaiškino, kokius siūlo modulius, pasidalino pateiktimis, kad galėtume informuoti mokinius ir tėvus.

Klasių vadovai informaciją perdavė mokiniams, jų tėvams.

Rudenį jau pasirašėme sutartis su  VŠĮ Vilniaus statybininkų rengimo centru ir Vilniaus  autommechanikos ir verslo mokykla, kuriose mokosi mūsų III klasių gimnazistai.

Gimnazijoje mokiniai, susidarydami individualius ugdymosi planus vidurinio ugdymo pakopai, turi galimybę rinktis technologijų dalyką, tai būtų dar palengvinę mokymąsi, tačiau jie be modulio profesinėje mokykloje dar  yra pasirinkę fotografiją, dailę ar  kitas menų pamokas, o į profesines mokyklas mokytis eina antroje dienos pusėje.

 Peržiūrėjom tų mokinių, kurie mokosi dviejose įstaigose, individualius tvarkaraščius, kad tomis dienomis, kai yra užsiėmimai , mokiniai turėtų bent dvi valandas papietauti ir pailsėti.

Vasaros pradžioje I gimnazijos klasių mokinius supažindinome, kokius modulius galėtų rinktis būsimų  II gimnazijos klasių mokiniai, jei per technologijos pamokas dirbtų profesinėse mokyklose. Pabandėme parekomenduoti, buvo pasišovę mokytis tokiu būdu net 14 mokinių, bet, sužinoję, kad per vienerius metus privalo išeiti dviejų metų kursą, nusivylė ir pasiruošė mokytis profesinėje mokykloje taip, kaip dabar mokosi Martynas Lukša, Danielius Parafinovičius, Rokas Grigaliūnas.

Dar viena problema, kurią irgi reikia numatyti kitiems mokslo metams:   esam keturmetė gimnazija, pirmokus pamatome tik rugsėjo 1 d., nepažįstame dar mokinių, nežinome jų siekių ir negali pirmokas per mėnesį apsispręsti, kad nori mokytis dar ir profesinėje mokykloje, kokį modulį pasirinkti. Manau, kad profesinės mokyklos turėtų bendradarbiauti ir su progimnazijomis, aštuntų klasių mokinius, jų tėvus supažindinti su siūlomais moduliais, pasirinkimo galimybėmis, kad mokinys, atėjęs į gimnaziją, jau turėtų suformuotą poreikį rinktis mokymąsi dviejose mokyklose.

Turėjome tikslą, kad per šių modulių ugdymą profesinėse mokyklose dalyvautų ir mūsų technologijų mokytojai, jie tobulintų darbo įgūdžius, mokytųsi įvaldyti sudėtingas technologijas. Šio siekio įgyvendinimas liko kitiems mokslo metams, kai mokymąsi profesinėse mokyklose rinksis ir I kloasių mokiniai.

Manome, kad profesinės programos  modulio pasirinikimas turi didelę įtaką mokinio karjerai. Juk gimnazijoje bendraudami su mokiniais matome, kad vieni linkę siekti studijų kolegijose, kiti – universitetuose, o dalis mokinių yra savarankiški, norintys greičiau įsijungti į darbo rinką,  turintys ryškių vadybinių gebėjimų ir gali daug anksčiau ir įvairiau kurtis sėkmingą savo gyvenimą. Juk ne paslaptis, kad besimokydami III-IV gimnazijos klasėse dalis mokinių jau dirba. Turėjom mokinių, kurie besimokydami gimnazijoje, jau buvo susikūrę sėkmingą verslą, vadovavo gan didelėms darbuotojų komandoms.

Dar vienas svarbus aspektas: dažnai tėvai daro įtaką vaikams, ką jie turi rinktis. Kai vaikas įrodys, kad net gali besimokydamas gimnazijoje jau įgyti profesiją, leis jam įgyvendinti savo, o ne tėvų sukurtus tikslus.

Manau, žmogus turėdamas profesiją, įveikęs tokiam amžiuje galimybę mokytis net dviejose įstaigose, gyvenime bus sėkmingesnis.

 

Aldona šventickienė,
pavaduotoja ugdymui,
l.e. direktoriaus pareigas