Edukacinis užsiėmimas Bendrojo pagalbos centro teritoriniame skyriuje

Edukacinis užsiėmimas Bendrojo pagalbos centro teritoriniame skyriuje

Edukacinis užsiėmimas Bendrojo pagalbos centro teritoriniame skyriuje

2G kl. mokinys Vakaris Vingilis

2G klasė toliau tobulina savo žinias svarbiais klausimais. Šįkart lapkričio  6 d. 2G klasės mokiniai, lydimi mokytojų Renatos Danilevičienės ir Zenonos Kraujalienės, lankėsi BPC 112, kuris įsikūręs Petro Vileišio g. 20A, Vilniuje. Mus pasitiko BPC Vilniaus skyriaus administratorė  Inga Mereckienė, kuri supažindino su šio centro veikla ir skubios pagalbos telefono numerio 112 paskirtimi bei pagrindinėmis funkcijomis. Sužinojome daug informacijos apie bendrosios pagalbos centro skambučio numerio 112 administravimą, problemas, su kuriomis susiduria skambučių centro specialistai. Papildėme savo žinias apie tai, kada verta skambinti šiuo telefonu, įdėmiai klausėme įdomių faktų iš pagalbos centro kasdienybės. Susipažinome su telefono numerio 112 teikiama pagalba.

    Bendrasis pagalbos centras įsteigtas įgyvendinant Europos Sąjungos teisės aktus, kuriais nustatyti reikalavimai, susiję su bendrojo Europos skubios pagalbos iškvietimo telefono numerio 112 įvedimu valstybėse narėse.

  Dabartiniame Juridinių asmenų registre Bendrasis pagalbos centras įregistruotas 2003 m. spalio 2 d. ir yra vidaus reikalų statutinė įstaiga, o nuo 2006 m. pavaldi Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui.

   Pagrindinis Bendrojo pagalbos centro uždavinys – administruoti pagalbos skambučius bendruoju skubios pagalbos telefono numeriu 112, kuris yra skirtas informuoti apie rengiamą, daromą ar padarytą teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai, materialioms ar nematerialioms vertybėms ir, jei reikia, iškviesti (išsikviesti) atitinkamas pagalbos tarnybas.

BPC visi skambučiai automatiškai įrašomi į informacinę sistemą ir saugomi joje vienerius metus. Mums pasitaikė gera galimybė, išklausyti tikslingų ir melagingų skambučių. Juos visi drauge ir aptarėme.

   Ugniagesiai gelbėtojai, policija ir greitosios medicinos pagalbos tarnyba išvyksta į nelaimės vietą ir suteikia pagalbą.

             Bendrojo pagalbos centro pagrindinės funkcijos:

  • atsakyti į pagalbos skambučius numeriu 112;
  • priimti pagalbos prašymus, juos įvertinti, nustatyti, kurių pagalbos tarnybų (policijos, ugniagesių gelbėtojų, greitosios medicinos pagalbos ar aplinkos apsaugos pajėgų) pagalbą reikia suteikti nelaimės vietoje;
  • esant būtinybei teikti skambinančiajam pagalbą (patarimus, paaiškinimus, nurodymus ir pan.) iki pagalbos tarnybų atvykimo į nelaimės vietą;
  • apie pagalbos poreikį nelaimės vietoje informuoti atitinkamas pagalbos tarnybas, t. y. parengti ir išsiųsti šioms tarnyboms pranešimus apie pagalbos poreikį;
  • informuoti visuomenę apie numerį 112, jo paskirtį ir įvedimo naudą, su juo susijusius ypatumus ir būsimus pokyčius, teikti paaiškinimus, kaip ir kokiais atvejais reikia skambinti šiuo numeriu ir kada juo skambinti nereikėtų.  

             Bendrojo pagalbos centro veiklos principai:

  • nenutrūkstamas paslaugų teikimas – Bendrasis pagalbos centras veikia 24 valandas per parą,

7 dienas per savaitę;

  • operatyvumas – į pagalbos prašymus Bendrasis pagalbos centras reaguoja greitai ir tiksliai;
  • profesionalumas – Bendrajame pagalbos centre dirba specialią mokymo programą išklausę ir tinkamą kvalifikaciją įgiję pareigūnai.

Kada skambinti numeriu 112 ?

  • įvykus ūmiam sveikatos sutrikimui;
  • įvykus eismo įvykiui, kai reikia pagalbos įvykio vietoje;
  • įtarus, kad žmogus bando nusižudyti;
  • aptikus sprogmenį;
  • smurto arba gaisro atvejais.

Kaip elgtis paskambinus numeriu 112 ?

  • trumpai ir aiškiai apibūdinti, kokia nutiko nelaimė;
  • pasakyti adresą, kur nutiko nelaimė;
  • atsakyti į visus operatoriaus užduotus klausimus;
  • klausyti operatoriaus patarimų;
  • nepadėti ragelio, kol operatorius nepasakys, kad pokalbį galima baigti.

 

  Nuo šiol moksleiviai skubiosios pagalbos numerį naudos atsakingai ir nedrįs kvailai ir negarbingai pokštauti žinant, kad kažkam tuo metu reikalinga skubi pagalba ir, kad už tokį elgesį gresia baudos.  Mums, mokiniams,  paskaita labai patiko ir paliko tikrai svarbių žinių kritiškoms situacijoms.